Bourges - Sedan - Den Bosch

12 maart 2024 - Den Bosch, Nederland

Zondag 10 maart, bewolkt en later regen, 8 gr.

Vanuit Bourges via N en D wegen naar Sedan gereden, het was niet zulk mooi weer, aankomst in de regen, dus we zijn wat verder gereden dan eerst de bedoeling was. Aan de Maas gestaan op een cp van Passe d’etappe, door de vele regen ook hier stond de Maas hoog, afgelopen januari kon je hier niet terecht door hoog water.

IMG_6906Onderweg de 70.000 km op de camper aangetikt.

Maandag 11 maart, hele dag regen, 9 gr.

We moeten weer even wennen aan de regen en kou, dus de verwarming in de bus maar aan. Vanuit Sedan ben je snel in België, wat een drama daar nog met de wegen, en ook het nieuwe asfalt is geen ZOAB, dus met regen slecht zicht. Een verademing als je dan via Luik langs de Maas Nederland binnen rijdt. We wilden eerst Maastricht aandoen en hier een nacht blijven, maar gaan naar Schijndel, naar de Wit de grote kampeerwinkel, op zoek naar een nieuwe koelkast voor de camper. Dan daarna maar naar Den Bosch, een cp van AanUit net, bevalt ons ook altijd goed. Alle voorzieningen aanwezig.

Dinsdag 12 maart, droog en licht zonnig, 11 gr.

Dagje Den Bosch, mooie stad, leuke winkels en restaurantjes. Prachtige kathedraal ; de Sint Jan.en natuurlijk de Bossche Bol, (wat een caloriebom zeg). Gelukkig droog weer met regelmatig wat zon. Mooie afsluiting van bijna 12 weken van huis.

5118a1a5-0981-4620-9512-7f38723cdf2fDen Bosch betekent toch de Bossche bol eten.

Op heenreis en door Marokko tot in Frankrijk terugreis altijd mooi weer gehad, veel dagen temperaturen boven de 20 gr en vrijwel elke dag volop zon. Dit gaan we dus wel weer een keer doen, alleen dan niet zo’n grote rondreis van 5000 km maar langer blijven in bepaalde gebieden. Marokko is een mooi land met veel landschappen, van lieflijke groene heuvels tot droge woestijn. De mensen zijn er vriendelijk en aardig;, we hebben er geen vervelende dingen meegemaakt, op een paar dingetjes na en natuurlijk de camper die er even mee stopte. Maar ook dat werd goed en deskundig verholpen.👨‍🔧

Morgen naar huis, 10.500 km gereden. Zoals we er nu over denken is overwinteren in zuid Europa of noord Afrika wel iets voor ons, waarschijnlijk komende winter wel weer.

Tot augustus maar in of in de buurt van Nederland nog leuke plekken opzoeken, waarschijnlijk nog wel 1 of 2  fiets vierdaagsen doen, en dan ergens in Augustus/september weer voor langere periode naar zuid Europa.

Hiermee sluiten we de verhalen in deze reislogger af, zij die ons volgden en de verhalen hebben gelezen, bedankt voor de reacties.

1. Jonny:
    12 maart 2024
    Het laatste stukje nog, en tot morgen
  2. Guus Veltman:
    12 maart 2024
    Het was leuk en interessant om jullie reisblog te volgen. Wel thuis!
  3. Anne:
    Nou pap en mam,

Wat een avonturen hebben jullie beleefd! Prachtige herinneringen voor het leven! Het is jullie zo gegund! Genieten zónder mate!
    ❤️😘
  4. Alie en Mart:
    12 maart 2024
    Nou….terug in ons ‘koude kikkerlandje’! En? Maakte je ‘harteensprongetje’? Of niet?
    Wij vonden het erg leuk om jullie reisverhalen mee te lezen en willen dat de volgende keer ook weer graag doen! Ben benieuwd waar jullie dan overwinteren!
    Voor nu…wel thuis en tot gauw!
  5. Janna en Rien:
    12 maart 2024
    Dat moet weer wennen voor jullie. Jullie ook bedankt voor de mooie foto's en verhalen.
  6. Nelly en Hennie:
    12 maart 2024
    Tjongejonge... wat hebben we genoten van jullie avonturen en foto's in, toch, het mooie Marokko! De laatste reisloodjes zijn aangebroken, op weg naar huis!
    We hopen dat jullie geen ontwenningsverschijnselen krijgen na zoveel weken mooi en warm weer.😉
    Wij zeggen: WELKOM THUIS!💐
    Lieve groet H&N