Fontaine-De-Vaucluse - Vaison la Romaine

13 oktober 2023 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Het mooie en warme weer houdt maar aan maar we gaan langzaamaan weer wat noordelijker, en komen in Vaison la Romaine, al voor begin jaartelling een Romeinse nederzetting, de basis van de Romeinse brug was er al 100 bc.

IMG_5387

er is een oude stad op de heuvel, smalle straatjes en in mooie staat, op de achtergrond vaak zicht op de Mont Ventoux, veelbezocht en bereden door wielrenners.

IMG_5386IMG_5396IMG_5397IMG_5394

IMG_7700
In het andere nieuwere deel van de stad is nog een Romeins theater en Romeinse opgravingen, 1000 jaar oude Chapel Quenin.

IMG_5398

IMG_5389
Net buiten de stad is na de overstroming in 1992 de Jardin des 9 Damoiselles aangelegd, 81 rotsblokken met poëtische teksten uit diverse landen en steden.

IMG_5399IMG_7703IMG_7706IMG_5401

na 4 dagen hier gaan we een flink eind via de Route de Soleil noordelijker, het weer gaat hier veranderen, het wordt minder warm en minder zon, dus het wordt tijd Nederland op te zoeken, na 6 weken ook wel weer zin in.

1. Mart Jeucken:
    13 oktober 2023
    Jullie zijn voldoende opgeladen met “ sunshine “ Dus ik begrijp het wel . Het weer in Nederland is niet geweldig ! Welkom thuis .