San Francisco en door naar Los Angeles

24 juni 2014 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

3 dagen San Francisco is genoeg, het is een overzichtelijke stad met een aantal hoogtepunten. Voor de bekendste, de Golden Gate Bridge ben je wel afhankelijk van het weer, veel dagen per jaar is SF nl gehuld in de mist, maar wij hadden geluk met drie dagen zon, wel veel wind en die kon ook heel erg fris zijn, maar zoals gezegd, wij hadden geluk.

Wat ook uniek is, is de kabeltram, er zijn twee lijnen in SF die met een kabel worden getrokken en dat gaat heuvel op en heuvel af, erg in trek bij de toeristen dus wij ook maar een ritje gemaakt van het winkelgedeelte rond Market naar Fischerman's Wharf het eindpunt. Bij de eindpunten wordt de tram door de bestuurders gedraaid op een plateau, handwerk dus.

Ook in SF kun je volop eten en drinken, aan de Wharf vooral vis, in Chinatown natuurlijk chinees, en in Little Italy de beste pizza bij Tony, hebben we ook gedaan dus en echt, de pizza's zijn hier onovertroffen heerlijk. Werd ons aangeraden door een gids op de bus, de eerste dag.

Alcatraz, de beruchte gevangenis op de rots, tja, daar hadden we kaarten voor, maar al om 09.00 uur en daar konden we niet op tijd zijn, parkeren met de camper kan en mag er niet, de shuttle gaat te laat en lopen of fietsen is onmogelijk, dus helaas, gaat niet door. We zijn dus maar SF uitgereden richting Salidas om van daaruit de kustweg langs de Grote Oceaan te rijden. En dat was een goede keus, want de weg kronkelt langs de kust, op en neer soms hoog boven de oceaan, met fantastische uitzichten, na elke bocht wil je wel weer stoppen om foto's te maken.

Op een gegeven moment kom je weer de bergen uit en rijdt je op normale hoogte langs de kust, tot we ongeveer 20 mijl voor Morro Bay langs het strand walrussen zagen liggen,. er blijkt dus een hele kolonie te verblijven, in december beginnen e te jongen tot begin februari. De jongen worden na 3 tot 4 manden aan zichzelf overgelaten en moten zelf leren zwemmen, het voedsel halen ze 2000 mijl verder uit de zee. Dat ze in deze baai blijven is omdat ze veilig zijn voor de witte haai en orca, hun natuurlijke vijanden. We kregen hier uitleg over van een ranger die de dieren in de gaten houdt. Op de rotsen in zee lage nog een kolonie zeehonden.

In Morro Bay aangekomen was het vanuit de camping in 5 minuten naar zee, de oceaan is hier geweldig, na het eten tegen negen uur nog even naar de oceaan, een Sunset hier is toch wel geweldig.

Morgen naar Anaheim in LA, de laatste camping, dan opruimen en inpakken want donderdag leveren we de camper in en om 14.00 uur locale tijd vliegen we weer naar huis. Hebben we er 4 weken opzitten, maar het leek veel langer.

1. Mart:
    25 juni 2014
    Wat een prachtige belevenissen een goede reis terug!!
  2. Janny:
    25 juni 2014
    Weer mooie foto, en ook van ons een goede reis terug.
  3. Anne:
    26 juni 2014
    Wauw, wat een belevenissen toch!!!! Straks een hele goede reis, nu lekker slapen!!! Wij kijken uit naar jullie verhalen in real live!!! Veel liefs van ons!