Aix les Bains - Lac de Serre Poncon

22 september 2023 - Lac de Serre-Ponçon, Frankrijk

Wakker worden in Aix Les Bains met een lekke re-voorband, lekker dus. Maar de SOS centrale voor Pechhulp gebeld, zijn we tenslotte voor verzekerd, en die kwamen de band repareren, is tegenwoordig kwestie van een plug erin en klaar.

IMG_7685
Op richting Grenoble, daar wilden we eerst aan maar nu toch even geen zin in een stad, dus bij Grenoble de route de Napoleon op. Start van onze tweede route. En dus niet op de tolweg maar de Alpen in via de smalle weggetjes en dorpen. De route Napoleon is beroemd vanwege ……. Napoleon. Vanuit ballingschap aangekomen aan de kust en met een steeds groter leger als keizer deze weg genomen naar Parijs waar hij zichzelf weer als keizer installeerde. Onderweg wordt je er overal aan herinnerd.

We gaan er de komende week nog veel van zien. Via la Mure een pittige weg met voor ons 12% stijgen, tegenliggers worden gedoseerd doorgelaten ivm 12% dalen, gaan wij dus niet doen. We volgen de weg naar Gap, intussen een flinke hoosbui op het dak, en door naar Chordes, camping aan het meer van Serre Poncon, daar zijn we ooit al eens geweest met de kids, het grootste stuwmeer van FRANKRIJK. eens in de 10 jaar staat het leeg ivm onderhoud, nu niet.

IMG_5234

IMG_5238
Na een nacht met wat regen werd ons gevraagd of we ergens anders wilden staan, wat hoger (terrassen camping) met wel mooier uitzicht op het meer, want een groot deel van de camping gaat gebruikt worden voor het Festival des Velos, een fiets festival, voor jong en oud, met van allerlei activiteiten mbt de fiets, zoals een gekke fietsenrace. Vandaag alles opbouwen, morgen en zondag festival maar we gaan morgen weer verder.

IMG_5236

IMG_5235
Een avondwandeling naar het meer geeft mooie plaatjes, oa die van de Chapelle St. Michel, kapel op een eilandje. Morgen richting Sisteron.

IMG_5237IMG_5238