Marrakesh camping le Ferdaous

28 februari 2024 - Marrakesh, Marokko

Maandag 26 tot en met woensdag 28 februari, zon en 19 tot 21 gr.

Maandag morgen om 9.30 uur kwam Muhammed met een andere monteur bij ons. We hebben de camper naar de andere kant van het veld geduwd.

De camper kwam op steunen te staan, banden eraf, aandrijfassen eraf, de monteur is tot eind van de dag bezig geweest alles te demonteren, inclusief versnellingsbak. En wij denken: als ze straks maar geen onderdelen overhouden….. en komt dit wel weer goed.

IMG_6753

IMG_6754De versnellingsbak ligt er uit.

De koppelingsplaat/drukgroep was dus stuk, de dinsdag neemt hij nieuwe onderdelen mee. En ze kwamen dus met 3 man sterk, maar pas om 13.30 uur. Ze werken wel door tot 20.00 uur. Maar eind van de dag zat vrijwel alles weer op z’n plaats, behalve de wielen, want we constateerden dat de remschijven en remblokken (nog de originele schijven, 10 jaar oud) aan het eind waren, dus of er nieuwe op konden, direct maar doen, alles ligt nu tenslotte nog open.

IMG_6774IMG_6773

Intussen hoorden we van Thea en Diederik alleen maar goede verhalen over Bente, die had het wel goed naar haar zin, echte knuffel(k)hond.

af96a45d-f638-4c81-b8c1-fe14da12fa63

32916cf1-feef-465b-94e9-2b07b8ff6318Met de Panda van Zusje.

De woensdag. Om 16.30 uur kwamen ze aanzetten, ze moesten wachten op de schijven. Het ergste is, dat je niet weet wanneer en of ze komen. Geen communicatie. Om de tijd te doden had ik inmiddels de bus van de meeste ongerechtigheden ontdaan, stof en zand van het Sahara gebied en zout van de kusten. De bus ziet er nu weer uit zoals hij hoort te zijn.

IMG_6775

Alles zat er zo op, camper van de steunen en het testen kon beginnen. Op het display ene fout melding na de andere. Dus Muhammed ging hulp halen, de man met de computer waarmee storingen uitgelezen konden worden. Testen, inlezen software, en de eerste proefrit op de camping, weer meldingen. Verder testen aan de computer, toen eerste rit op de weg, bleek alleen de 1e en 2e het te doen, weer testen, was er bij terugplaatsen een klein onderdeel van de automaat verkeerd ingezet, kan gebeuren maar wij niet blij. En toen deden de monteurs een rit aan de computer, blije gezichten, het werkte naar behoren. Wij zelf ook testen en ja alle versnellingen werkten en de rempartijen ook.

IMG_8096

Dus blij, blij, blij. Morgenvroeg nog grilles, roosters en onderplaat vastzetten, en de rekening krijgen, zal wel wat kosten. Dan gaan we naar de Carrefour, onze mondvoorraad is bijna helemaal op. Daarna gaan we over de snelwegen via Casablanca naar het noorden, waar we zaterdag hopen de anderen weer te ontmoeten. De planning is 3 maart op de boot, maar misschien stellen we dat een dag of meer dagen uit.

1. Janny:
    28 februari 2024
    Pfff nou dat hebben jullie dan ook weer gehad.Jammer maar nu weer verder. Alles is goedkoop daar dus zal de rekening ook hopelijk mee vallen 🙈.Goede reis verder! Gr.Janny
  2. Alie en Mart:
    29 februari 2024
    Tjeeminee…..dat heeft best lang geduurd, al met toch 6 dagen…
    Wat jammer zeg maar gelukkig nu alles weer in orde!
    Zal best wat stress opgeleverd hebben, maar snel vergeten!
    Morgen ‘fris en fruitig’ on the road again!
    Fijne reis morgen!
  3. Nelly en Hennie:
    29 februari 2024
    Hèhè....eindelijk weer op pad!! Met goede moed weer verder.👍
    Over 1 ding hoeven jullie je geen zorgen te maken....en dat is Bente!🤎 Die is in goede handen en heeft het goed naar haar zin. Fijn!!!
    Wat zal het een feestje zijn om haar weer te zien.🥳
    We wachten weer op het volgende verhaal en wensen jullie goede voortzetting van de reis!
    Lieve groet,
    Nelly en Hennie