Tournon sur Rhône - Palamos - Moncofar

1 januari 2024 - Moncófar, Spanje

Zaterdag 30 december, zonnig en 18 gr

Vertrek vanuit Tournon rond 9 uur en direct de Autoroute op. Langs Avignon, Montpellier, Beziers, Narbonne en Perpignan richting de Spaanse grens. Het was vandaag heel druk op de Franse autoweg met vooral vakantieverkeer, door een groot ongeval voor ons zeker een uur in de file gestaan en dus tussendoor maar op een ‘air’ de lunch gebruikt. En wat is het dan heerlijk om uit te stappen en in de zon te lopen met 15 gr.

En dan de grens over met Spanje en weg is de drukte, zo’n 70 km vanaf de snelweg landinwaarts naar de kust, en daar bij het leuke dorp Palamos aan de Costa Brava een parkeerplek gevonden nog even lekker langs strand en s’avonds naar het dorp gewandeld een terrasje gepikt.

2DD1CE95-1DDB-4F92-A386-C7EC553CCF35

Zondag 31 december, wisselend lichtbewolkt en zonnig, 16 gr.

Rustig ontwaakt in een stille omgeving en op weg naar het zuiden. De autosnelwegen zijn hier een genot om op te rijden, niet druk, goede wegen en sinds dit jaar zijn de tolwegen opgedoekt, je rijdt dus op de tolweg die nu helemaal gratis is. De camperplaatsen en campings hier zijn tijdens feestdagen helemaal vol, we hebben dus ook even gebeld met een kleine camping waar we naar toe wilden, en ja er was een plekje voor ons. We hebben vandaag 420 km gereden en kwamen om 14.00 uur aan in Nules/Moncofar.

IMG_7730

IMG_7731 We zijn ook in 2002 door Spanje gereden en het landschap was nog precies zoals toen, dor en droog, uitgestrekt maar langs de Middellandse Zee helemaal volgebouwd met wooncomplexen en flats langs de stranden.

Wel aan beide zijden van weg uitgestrekte olijf, wijn en mandarijngaarden. Uiteraard hebben we er een paar mandarijnen geplukt, de struiken hingen nog overvol.

IMG_7732

IMG_7733
Aangekomen bij camping Costa de Levante in Nules/Moncofar kregen we een plekje voor onze camper, voor € 10 per nacht inclusief stroom en sanitair, voor Bente € 2 extra….. en direct aan zee. We hebben er nu 1900 km op zitten, nog 800 te gaan naar Algeciras

IMG_5558IMG_5559

IMG_5561
Heerlijk relaxen hier, op nieuwjaarsdag kunnen we om 12 uur ook nog meedoen met de Nieuwjaarsduik, maar dan zijn we denk ik alweer vertrokken. Vanavond dus maar met z’n tweetjes het jaar uitzitten. Hier ook geen vuurwerk, vindt Bente wel fijn. Wat we echter wel missen is de oliebol.

IMG_5563
En toen was het zomaar 24.00 uur en begon het jaar 2024…… op de camping niets te merken van de jaarwisseling, toch wel een beetje raar. In ieder geval, voor wie dit leest de beste wensen van ons in 2024 en blijf gezond.

IMG_0015

1. Nelly en Hennie:
    1 januari 2024
    Wat weer een mooi verhaal. Ook van ons uit Coevorden de beste wensen voor 2024! Het jaar is voor jullie goed begonnen met een steeds dichterbij komend avontuur in Marokko. Lieve groet, Hennie en Nelly
  2. Alie en Mart:
    1 januari 2024
    Voor jullie ook de beste wensen…gelukkig nieuwjaar! Het schiet al lekker op, al in Spanje en heerlijk die 15 gr. trouwens hier in Nederland is het ook 10+. Tja die oliebol…en appelflappen ..die horen er toch echt wel bij hoor….😂
  3. Anne:
    1 januari 2024
    Lieve pap en mam, opa en oma,
    Gelukkig nieuwjaar! 2024 wordt een geweldig jaar voor jullie! Succes met de laatste kilometers in Spanje! Op naar Marokko!
    Veel liefs van ons,
    Geon, Anne, Lieke & Mikai
  4. Noor:
    1 januari 2024
    Zo fijn jullie zo te kunnen volgen!

Op naar een prachtig 2024 voor jullie met mooie nieuwe herinneringen!
    Kusjes van ons
  5. Janna en Rien:
    1 januari 2024
    Allereerst de beste wensen voor 2024. Wat leuk om jullie op deze manier te volgen. We wensen jullie veel plezier en een goede reis.
    Hartelijke groet Janna & Rien.
  6. Guus Veltman:
    1 januari 2024
    Vanuit Emmen wensen we jullie ook een gezond 2024 toe. Ook wij vinden het leuk om jullie reis te kunnen volgen. Voelt alsof we een beetje meereizen met jullie.
    Groetjes, Guus en Betsy
  7. Diny:
    2 januari 2024
    Het schiet al lekker op richting Marokko!
    Wij wensen jullie een gezond, avontuurlijk en gelukkig 2024 toe.
    Leo en Diny
  8. Janny:
    3 januari 2024
    Jullie al weer een week onderweg. Van ons ook de beste wensen.De olie bollen eten jullie maar als je terug bent . Goede reis verder.gr.Janny en Gert.
  9. Alie en Mart:
    3 januari 2024
    Jullie rijden mooi op schema zie ik, morgen verzamelen en dan vrijdag naar de andere kant? Of morgen ook al? Straks en verschil met 33 gr! Hier gaat het komende nachten -10 vriezen, brrrrr 😂
  10. Pieter:
    3 januari 2024
    Nou Alie, we missen het kikkerlandje niet hoor. Maar het kan hier soms ook wel spoken hoor, alleen nu niet en wordt ook niet verwacht.
    En vrijdag gaan we tickets kopen, de hondjes naar de dierenarts en de campers door de douane, met een stempel mogen we dan over en dat gaat zaterdag gebeuren. We houden jullie op de hoogte, sterkte met het weer 🥶 groeten van ons.