Ksar Merzouga - Tinerhir - Todgha kloof

28 januari 2024 - Tinghir, Marokko

Vrijdag 26 Jan, 22 graden

Vandaag lekker bij de camper. Tegen 11 uur naar het dorp gelopen, alles staat hier in teken van woestijntochten met dromedaris, 4 wheel, quads. Het toeristenseizoen moet nog beginnen.

IMG_6086 IMG_60884e4061c7-76b9-477e-b1c8-be5a7fe56f66b1d06539-c66c-4e53-92c7-2d1d8e8602a7

Een nomadenmarkt bezocht, waar ze honderden tapijten hadden, het ruikt er erg naar mottenballen. Je vraagt je af of ze het allemaal wel kunnen verkopen.

IMG_7846

In het dorp dachten we snel even wat te eten, we moesten 1 uur en 15 minuten wachten op onze hap, met uiteindelijk niet al te gaar vlees (niet opgegeten door de betreffende bestellers), en in olijfolie gebakken patat. We waren met 6 personen en dat zijn ze dus niet gewend. (De kok haalde in de plaatselijke winkel nog 3 aardappelen voor onze patat)

IMG_6077

De rest van de middag lekker gelezen. De dromedarissen staan voor de ingang van de camping, is haast een bijbels plaatje.

IMG_6085Zulke schatten!

Zaterdag 27 januari, 23 gr en zon

De hele nacht en dag boven toilet gehangen, volledig leeggelopen. Zal dus wel komen van het voedsel, was een voedselvergiftiging. Dus met Diederik en Thea hier gebleven, de anderen gingen volgens plan naar de volgende plaats. Hele dag op bed, maar Dieny kon de nodige lectuur verslinden in de warme zon, klein wolkje aan de lucht. Geen foto’s vandaag.

Zondag 28 december, 22 gr en zon

Na een goede nachtrust toch weer redelijk te pas, dus opgeruimd en ingepakt (zoveel is dat niet) en de prachtige weg via Alnif weer richting de Atlas, naar de Todgha kloof, waar we om 17.30 uur aankwamen, hele mooie camping Atlas met mooie voorzieningen. De weg ernaar toe was weer overweldigend, bijna geen verkeer en vergezichten……

IMG_6104

IMG_6100
onderweg komen we door een dorpje met open dierenmarkt (voornamelijk schapen en geiten, een enkele koe) en een overdekt markt. Kunnen we het toch niet laten om te stoppen en hadden we bijna een geit gekocht. Maar ja waar laat je die.

IMG_6092IMG_7847IMG_7848IMG_6095Met handje klap onderhandelen over de prijs.

IMG_6096Overdekte groente en fruit markt, maar ook alles wat de Blokker en Kruitvat verkopen, bedenk het, en het is er.

IMG_6097IMG_7850IMG_7851zo kunnen we natuurlijk wel een geit meenemencab51d7b-2770-49d9-afa6-cd48b3f53eca
morgen naar de Todgha kloof, schijnt er koud te zijn door de hoge wanden (160 meter). Jas mee dus.

1. Janny:
    28 januari 2024
    Weer mooi verhaal met foto’s. Bente staat er ontspannen bij! Zij zal zich wel vermaken. En jullie doen dat ook. Lijkt me wel vermoeiend,bijna alle dagen op pad met veel indrukken. Wij vrijdag naar de sneeuw. Groeten van ons.
  2. Pieter:
    29 januari 2024
    Bente vermaakt zich geweldig, kan eigenlijk overal los lopen, heeft vriendinnetje Zusje waar ze de hele dag mee speelt. En wij hebben met elkaar ook veel lolEn ja, tis vermoeiend niet alleen de indrukken maar vooral het reizen, 200 km lijkt in nl niet veel, maar daar doen we hier wel zo’n 5 uur over. Dus ‘s avonds meestal tussen 9 en 10 uur naar bed, heerlijk.
    Jullie veel plezier in Tirol, ❄️🌨️🌤️
  3. Maarten:
    28 januari 2024
    Wat een leuk verhaal en foto’s weer.

Halfgaar vlees en leeglopen boven de pot 😂
    Jullie Hollandse magen zijn daar niet tegen bestand.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoeveel kamelen kun je krijgen voor mams 😜
  4. Pieter:
    29 januari 2024
    Maarten toch, ze hebben in heel Marokko geen kamelen genoeg……🐪😍
  5. Alie en Mart:
    29 januari 2024
    Nou lekker zo’ n nacht… niet dus😩 en Dieny nergens last van?
    Wat een reis en wát een belevenissen!
    Straks nog heel wat te vertellen jullie! Wij verheugen ons erop!
  6. Pieter:
    29 januari 2024
    Nee Dieny nergens last van hoor, en we denken maar zo griep is erger en duurt veel langer. En ja, we maken best veel mee hier, maar alles gaat verder voorspoedig en we hebben veel lol.
    Groetjes 😘
  7. Alie en Mart:
    29 januari 2024
    Heel goed, mooi om later op terug te kijken! Lieve groet, Alie