Moncofar - Lorca - Marbella

3 januari 2024 - Zoetermeer, Nederland

Maandag 1 januari, nieuwjaarsdag, zon en 18 gr.

Weer even lekker douchen en wachten op het brood. Dat kwam dus niet (de Spaanse bakker had er vast een latertje van gemaakt en had zich zeker verslapen). Dan maar weer verder naar  het zuiden, de autosnelwegen waren bijna leeg, het was fiesta, feestdag dus.

Onderweg broodje gehaald en op naar Lorca, mooie stad schijnbaar, Cp van Passe d’etappe een km van het centrum vandaan, en dat voor € 1 per dag inclusief stroom. We dachten even wat te gaan eten in de stad, maar ja, nog niet gewend aan de Spaanse ritmes, en dat is dat de resto’s om 16.30 uur sluiten, Tapas eet je tot dan, en om 21.00 uur weer opengaan en dan gaat dus iedereen eten. We wisten het eigenlijk wel maar ja…….

IMG_5577

We hebben in de camper eigenlijk altijd wel voor een dag of 4 eten mee, dus nu maken we een lekker ommeletje. Morgen weer naar de super vlakbij. Vandaag werd het steeds zonniger tot wolkenloos rond de middag, en met zon en 18 graden konden we lekker buiten in de zon zitten, de t-shirts maar tevoorschijn gehaald en de dikke jas in de kast, de komende week ook niet meer nodig.

Dinsdag 2 januari, zon en 20 gr.

Op feestdagen zijn alle winkels gesloten, dus eerst even naar de Lidl en weer wat spullen inslaan. Lekker brood hier. Fijn end gereden door Andalusië over de mooie snelwegen, dat schiet op. Onderweg kom je steeds meer borden tegen met ook de Arabische letters van de plaatsnaam, er zijn dus waarschijnlijk wel heel veel Marokkanen en Algerijnen die hier vanaf de kust een boot nemen naar hun Afrikaanse land. Op deze snelweg zijn er nog wel 2 stukjes tolweg, meestal de nieuwe snelwegen en viaducten, die moeten eerst afbetaald worden.

IMG_7744

Langs en door diverse Siërra’s, gebergten met besneeuwde toppen

Tegen 16.00 uur op een camping iets voor Marbella neergestreken, (misschien komen we Ria Valk nog wel tegen🎶.)  Er was nog net een kleine plek vrij, 3 andere campings gebeld, alles ‘complet’. Maar……. Zon en 20 gr. Nog wel even naar zee

IMG_5582.

Woensdag 3 januari, zon, zon, zon en 23 gr.

We wilden een camping om even een wasje te doen, goed sanitair voor de douche enz. Dit is een heel grote camping, zit maanden vol met overwinteraars, vooral Engelsen en Scandinaviërs. En natuurlijk Duitsers en Nederlanders. ’s ochtends vers brood is ook wel lekker. Een paar keer naar zee, ongeveer 500 mtr verderop, mooi strand en aan de andere kant zien we de rots van Gibraltar al en vlak bij Marbella.

IMG_5584IMG_5586IMG_5585

We zitten nu 80 km van de verzamelplek af in Los Barrios, vlak bij Algeciras. Morgenmiddag komt iedereen daar dus.

Tussen krijsende parkieten is het hier toch erg rustig, vrijwel allemaal pensionada’s zoal wij dat ook zijn. De zon gaat onder om 18.15 uur, wilden we niet missen met dit mooie heldere weer, dus hierbij een plaatje

IMG_5590IMG_5591

1. Anne:
    3 januari 2024
    Oh heerlijk zeg! Geniet zónder mate! Veel plezier morgen bij het treffen van de anderen! 😘
  2. Noor:
    4 januari 2024
    Vandaag de dag dat jullie allemaal samenkomen, heel veel plezier samen! Xx
  3. Mart Jeucken:
    4 januari 2024
    Wat heerlijk , de zon , en ga genieten van de oversteek !