Sidi Kaouki - Marrakesh

21 februari 2024 - Marrakesh, Marokko

Maandag 19 februari, zon en 24 gr

Via de Carrefour in Ouassane naar Bhaiban plage, 40 km verderop. Via een Sahara zandweg (zandduinen dus) komen we bij Park4Night camping aan. Park4Night is een app die we veel gebruiken voor het wildkamperen maar we zoeken er ook bijzonder plekken mee op.

3cf60e01-33f3-4f25-a8ac-6fa99d759e09

En deze camping was er een. Via een zandweg komen we aan op een mooie plek, zo’n tweehonderd meter van het strand. Onderweg nog een schildpad geholpen met oversteken, anders was die vast onder de wielen gekomen.

IMG_8048IMG_8049

Het is een smalle lange camping met voor ons aan het eind een grote plaats voor meerdere campers met de mogelijkheid voor onze loslopende honden en een privé tuin, overdekt door volop bloeiende mimosabomen.

IMG_8050b74b6693-05dd-479c-991c-bcb7f2137659

Veel schaduw dus, het was warm dus wel lekker. Ook een schoon zoutwater zwembad was er, de dames nog even gezwommen, was de heren toch te fris. Naar het strand met de honden, heerlijk genietend.

IMG_6646IMG_6643

Ook schildpad op de camping en ’s avonds dikke padden. Zaklamp mee anders sta je er zo op.

Dinsdag 20 februari, zon en 20 gr.

Vandaag was minder warm, niet heel erg want we gaan een strandwandeling maken naar een klein vissersplaatsje.

IMG_6651IMG_6652

Het is maar een half uurtje lopen, veel toeristen komen hier niet want er was dus ook niet veel te doen, wel een eetcafé waar we koffie en thee bestelden, en de vraag of ze brood en omelet hadden. Voor hun een hele onderneming, want een weggestuurde knul kwam een 20 minuten later terug met een zak eieren. De vraag was voor hun geen reden om nee te zeggen, ze hadden geen eieren maar ze kwamen er wel. Zo leuk en aardig die mensen.

81259d20-1135-426b-83e9-1e2a7a77e49dff99a0c7-3aa8-4538-9b03-027a739b697dIMG_6654IMG_6653

Aan het strand lagen zeker 40 vissersbootjes, die vertrekken in de avond en ’s ochtends vroeg worden ze weer aan land getrokken. Dat heeft dus te maken met eb en vloed, want ze kunnen bij vloed pas het water uitgetrokken worden met een tractor. Wij zijn er met eb dus de boten liggen dan ver op het strand.

IMG_6657IMG_6658

Vanuit het dorp gezien leken de boten net een schilderij uit de Haagse school, zoals Mesdag veel heeft geschilderd. Was voor ons een heel bijzondere ervaring.

IMG_8056Mimosa in onze tuin

De middag maar weer eens gebruikt om de camper te ontdoen van stof en zand, we weten nu al dat als we weer thuis zijn er heel wat schoonmaakwerk op ons afkomt.

IMG_6656c8050e8a-5620-4592-9daf-256ed3b210b6

Woensdag 21 februari, zon en 28 gr

Het wordt weer een warme dag, we rijden via binnenwegen eerst noordoost en dan zuidoost richting Marrakesh, ruim 230 km. Onderweg krijgen we de kans om een boer op de foto te krijgen die ploegt met een houten ploeg en ezel voor de ploeg, even later zien we er nog een met een ezel en een koe ervoor.

IMG_6665IMG_6664De ezels bij een markt, klaar om voorgespannen te worden.

Hier in deze omgeving komen we weer door dorpen waar bijna iedereen met ezels rijdt. Mooi te zien maar je beseft dat mensen hier echt niet veel hebben.

Op een grotere weg staan 3 knullen langs de weg, eerst zwaaien maar als we er langs rijden smijt een van hen iets tegen de camper. (steen?) Wij acuut op de rem en uitstappen, schelden op de knullen (puberleeftijd) en ze zetten het op een lopen de landerijen in. Ik er nog even achteraan, ze zijn natuurlijk te snel, maar moest het toch laten merken hoe woest we waren. Dan stopt er een Marokkaanse truck en de twee mannen vragen wat er gebeurd is. Zij bieden excuses aan voor het gedrag van de jongens, dat is dan weer bijzonder. We zien zo geen schade.

2e helft middag komen we via drukke wegen aan op de camping Ferdaous bij Marakesh, ruim 250 camperplaatsen, € 7,50 per nacht met luxe zwembad. Morgen gaan de dames met de pendelbus naar de stad.

1. Anne:
    23 februari 2024
    Heerlijk weer om te lezen en de foto’s erbij te zien! Ga nog even door met zo te genieten samen! Dat wordt straks afkicken! Liefs van ons! 😘
  2. Janny:
    24 februari 2024
    Mooie foto’s. Zon…zand…zee… De boer op het land. Jullie hebben straks thuis veel te vertellen. Ja dat wordt afkicken misschien net wat Anne zegt. Ook gefeliciteerd met Anne’s verjaardag. Drink er maar een op!🍻. Groeten van ons en nog goede reis.

Jouw reactie